Klimatmanifestation 2019-03-15 #FridaysForFuture

På fredagen Global Strike for Future kom drygt 100 personer till Orsa. Det blev sång o musik av Alex o Therese, tal, klimatsmarta tips o allsång.

Vårt kommunalråd Mikael Thalin kom och berättade om vad som görs i Orsa och att man ska titta på medborgarförslaget som lämnades in den 30/11. Många hade frågor till Mikael Thalin, med uppmaningen att det är bråttom att anta en klimatomställningsplan.

Arrangör var Naturskyddsföreningens Orsakrets med stöd av Studiefrämjandet.

— Text inför evenemanget —

Fredag den 15 mars kl. 16-18.
Plats: Slipstenstorget Orsa (vid Kulturhuset).

Manifestationen är en del i en global aktion utifrån Greta Thunbergs aktion Fridays For Future.

Vi uppmanar Orsas politiker och alla beslutsfattare att ta klimatförändringarna på allvar, att verka för att nå 1,5-graders målet och att följa Parisavtalet.

Sprid gärna informationen om denna aktivitet till så många ni kan!

För mer information: Kontakta Birgitta Blomberg Quintino, birgittaquintino@hotmail.com